I 1866 blev Vrigsted Højskole grundlagt på Overvej 12 i Vrigsted med Lorens Maltesen som forstander. Bygningerne har senere været brugt til efterskole og specialplejehjem. Vrigsted Efterskole startede på adressen i 1997. I den oprindelige hovedbygning har vi i dag spisesal, køkken og elevværelser, og skolen er løbende blevet renoveret og udvidet. Senest er en helt ny naturfagsfløj taget i brug i 2018.

På skolen er der 2-, 3- og 4-mands værelser fordelt på gange og i elevhuse. Alle gangene har gode toilet- og badefaciliteter. I tilknytning til bo-områderne er der fælles opholdsrum.

Skolen har spisesal med plads til ca. 132 personer i dagligdagen, ligesom der er flere fællesrum med bordtennis, billard, fodboldspil, tv og hyggekroge.

Alle undervisningslokaler er indrettet med moderne faciliteter.

Fitnessrum og idrætshal med mulighed for mange idrætslige aktiviteter er integreret i skolen. Skolen råder over en række kreative værksteder, såsom træværksted, billedkunst- og designlokale, musiklokale og E-sport.

Udendørs har skolen et idrætsområde med multibane, fodboldbane, crossfitbane, beachvolley-bane og klatretårn – og et outdoorområde med shelters anlagt i 2019.

Overalt på skolen er der adgang til trådløst internet.

Afspil
Afspil video